- Obecnie brak na stanie
GRUPY PACJENTÓW: dzieci z trudnościami o typie dyspraksji, z trudnościami z wymową głosek sz,cz, ż, dż oraz r i l; Pacjenci starsi po urazach, afatycy i dyzartrycy.
INSTRUKCJA STOSOWANIA
Ten produkt jest wykonany z materiałów i kolorów zatwierdzonych przez FDA i NIE ZAWIERA LATEKSU.
Patent USA nr 6632095
Zastosowanie produktu:
Każdy LifteR powinien być używany tylko przez jedną osobę. LifteR należy czyścić przed i po użyciu, myjąc go mydłem i wodą.
Nie wystawiaj LifteR na działanie wysokiej temperatury lub silnych środków chemicznych.
Przed i po każdym użyciu sprawdź. Wymień, jeśli pojawią się zarysowania lub inne oznaki uszkodzenia.
Jak używać „LifteR”, aby uzyskać dźwięk „R”
(UWAGA: angielski fonem R powstaje poprzez inny ruch i pozycję języka, nie jest również fonemem wibracyjnym)
1. Pokaż uczniowi LifteR i wyjaśnij, że włożysz LifteR do jego/jej ust, aby unieść język do właściwego miejsca, aby wydobyć dźwięk „r”.
2. Poleć uczniowi, aby otworzył usta i umieścił czubek języka za przednimi zębami.
3. Umieść kołyskę LifteR pod językiem tak daleko z tyłu, jak to możliwe, trzymając jednocześnie
uchwyt LifteRa.
4. Poleć uczniowi, aby luźno zamknął zęby wokół trzonu LifteRa, mając usta
lekko otwarte.
5. Poleć uczniowi, aby mówił „r” tak długo, jak potrafi.
6. Przesuń uchwyt LifteRa w dół, unosząc tylną część języka od spodu i
w razie potrzeby odsuń język jeszcze bardziej do tyłu.
7. Nieznacznie dostosuj położenie języka, aż wokalizacja ucznia stanie się
poprawnie brzmiącym „r”.
8. Powiedz uczniowi, że to jest miejsce, w którym jego/jej język musi się znajdować, aby wydobyć dobry dźwięk
„r”.
9. Usuń LifteR
10. Poleć uczniowi, aby umieścił język w miejscu „r” i powiedział „r” bez
pomocy.
Powtarzaj kroki 1-10, aż uczeń będzie w stanie wydobyć prawidłowy dźwięk „r” bez
pomocy przez 10 kolejnych dźwięków „r”.
Opis
Zobacz także