office@pjtherapeutic-speechtools.com
+48 797171989
  • Pakiet
REREK ZE SZPATUŁKĄ PŁASKĄ GŁADKĄ ARK
  • REREK ZE SZPATUŁKĄ PŁASKĄ GŁADKĄ ARK

REREK ZE SZPATUŁKĄ PŁASKĄ GŁADKĄ ARK

115,00 zł

(115,00 zł szt)

Brutto

Wibrator logopedyczny REREK ze szpatułką płaską ARK- gładką, najlepszy zestaw do kształcenia głoski R - nie wymaga szerokiego otwierania ust!

Ten pakiet zawiera

Wibrator logopedyczny REREK różowy
Wibrator logopedyczny REREK
76,50 zł
x 1
Szpatułka do wibratorów logopedycznych Z-vibe PŁASKA
Szpatułka Z-vibe PŁASKA faktura-gładka
26,00 zł
x 1
Ilość

Wibrator logopedyczny REREK ze szpatułką płaską ARK- gładką

- najlepsza alternatywa - WIGGLER

CIEKAWOSTKA: Amerykanie z ARK Therapeutic Services Inc. przygotowali dla PJtherapeutic pierwsze zestawy RERKA z łopatkami wiosną 2007 roku, po osobistej konsultacji w USA. Pierwotnie REREK nosił nazwę POLISH KIT (polski zestaw) a potem już SQUIGGLE WIGGLE spoon kit. Nazwę SQ pen REREK wprowadziliśmy 2 lata później, zaś niewiele potem usunęliśmy jej amerykański człon. Aktualnie REREK jest nabardziej znanym produktem do terapii (wibracyjnego) rotacyzmu na świecie.

ZASTOSOWANIE: Wibrator logopedyczny SQ pen REREK to produkt szczególnie polecany do terapii rotacyzmu, zwłaszcza u tych Pacjentów, którzy nie mogą z róznych powodów szerzej otwierać ust. Tradycyjnnie stosowana tu szpatułka  wymaga niskiej pozycji żuchwy, co w przypadku dzieci z niskim napięciem mięśniowym lub u Pacjentów dorosłych z powodów stomatognatycznych może być sporym utrudnieniem.

DANE TECHNICZNE: Amplituda 0,6 cm, zasilanie baterią 1,5 Volt.

Jest skutecznym źródłem rezonansu mechanicznego, dzięki któremu można wywoływać bierne wibracje języka i kształcić głoskę R.

WERSJE  kolorystyczne: transparentne- zielony, różowy, fioletowy oraz niebieski.

Produkt zawiera 1 szpatułkę płaską gładką ARK

 

GłOSKĘ R WYWOŁUJEMY / KSZTAŁCIMY przy użyciu wybranej szpatułki na końcówkę wibratora- nie wkręcać zbyt głęboko, gdyż grozi to uszkodzeniem gwintu.

PROCEDURA WYWOŁYWANIA WIBRACJI:

1)  wywoływanie głoski r powinna poprzedzić fachowa diagnoza stanu anatomiczno- czynnościowego języka i wrażliwości oralnej;

2)  przed użyciem upewnić się, że szpatułka- łopatka nakręcona jest do uszczelki na gwint;

3)  poinstruować Pacjenta o miejscu artykulacji- język ustawiony czubkiem do górnych zębów;

4)  ułożyć wybrana szpatułkę pod językiem w linii środkowej;

5)  włączyć wibrator po upewnieniu się, że język jest odpowiednio spionizowany i będzie uderzał o podniebienie twarde (można polecić wypowiadanie głoski d dziąsłowej);

6)  po każdorazowym użyciu – umyj (w przypadku zastosowań indywidualnych) lub zdezynfekuj szpatułkę lub wibrator tu, gdzie Pacjent mógł mieć z nim kontakt cielesny, przed dezynfekcją usuń widoczne nieczystości;

7)  nie stosuj wibracji bez przerwy dłużej niż jedną-dwie minuty;

8)  podczas wibrowania podjęzykowego co jakiś czas: 20 – 30 sekund cofaj łopatkę i obserwuj zachowanie języka;

9)  po zaobserwowaniu samoistnego przedłużania drgań przez Pacjenta stosuj wibracje rzadsze lub wyłączaj wibrator;

10) nie pozwól na brak aktywności fonicznej dziecka podczas wywoływania wibracji lub zaleganie języka na szpatułce.

 

CE

WI0023_774K
3 Przedmioty

Specyficzne odniesienia