- Pakiet
-
Napisz do nas office@pjtherapeutic-speechtools.com
-
Zadzwoń do nas +48 797 171 989
REREK ZE SZPATUŁKĄ PŁASKĄ GŁADKĄ ARK
(115,00 zł szt)
Wibrator logopedyczny REREK ze szpatułką płaską ARK- gładką, najlepszy zestaw do kształcenia głoski R - nie wymaga szerokiego otwierania ust!
Wibrator logopedyczny REREK ze szpatułką płaską ARK- gładką
- najlepsza alternatywa - WIGGLER
CIEKAWOSTKA: Amerykanie z ARK Therapeutic Services Inc. przygotowali dla PJtherapeutic pierwsze zestawy RERKA z łopatkami wiosną 2007 roku, po osobistej konsultacji w USA. Pierwotnie REREK nosił nazwę POLISH KIT (polski zestaw) a potem już SQUIGGLE WIGGLE spoon kit. Nazwę SQ pen REREK wprowadziliśmy 2 lata później, zaś niewiele potem usunęliśmy jej amerykański człon. Aktualnie REREK jest nabardziej znanym produktem do terapii (wibracyjnego) rotacyzmu na świecie.
ZASTOSOWANIE: Wibrator logopedyczny SQ pen REREK to produkt szczególnie polecany do terapii rotacyzmu, zwłaszcza u tych Pacjentów, którzy nie mogą z róznych powodów szerzej otwierać ust. Tradycyjnnie stosowana tu szpatułka wymaga niskiej pozycji żuchwy, co w przypadku dzieci z niskim napięciem mięśniowym lub u Pacjentów dorosłych z powodów stomatognatycznych może być sporym utrudnieniem.
DANE TECHNICZNE: Amplituda 0,6 cm, zasilanie baterią 1,5 Volt.
Jest skutecznym źródłem rezonansu mechanicznego, dzięki któremu można wywoływać bierne wibracje języka i kształcić głoskę R.
WERSJE kolorystyczne: transparentne- zielony, różowy, fioletowy oraz niebieski.
Produkt zawiera 1 szpatułkę płaską gładką ARK
GłOSKĘ R WYWOŁUJEMY / KSZTAŁCIMY przy użyciu wybranej szpatułki na końcówkę wibratora- nie wkręcać zbyt głęboko, gdyż grozi to uszkodzeniem gwintu.
PROCEDURA WYWOŁYWANIA WIBRACJI:
1) wywoływanie głoski r powinna poprzedzić fachowa diagnoza stanu anatomiczno- czynnościowego języka i wrażliwości oralnej;
2) przed użyciem upewnić się, że szpatułka- łopatka nakręcona jest do uszczelki na gwint;
3) poinstruować Pacjenta o miejscu artykulacji- język ustawiony czubkiem do górnych zębów;
4) ułożyć wybrana szpatułkę pod językiem w linii środkowej;
5) włączyć wibrator po upewnieniu się, że język jest odpowiednio spionizowany i będzie uderzał o podniebienie twarde (można polecić wypowiadanie głoski d dziąsłowej);
6) po każdorazowym użyciu – umyj (w przypadku zastosowań indywidualnych) lub zdezynfekuj szpatułkę lub wibrator tu, gdzie Pacjent mógł mieć z nim kontakt cielesny, przed dezynfekcją usuń widoczne nieczystości;
7) nie stosuj wibracji bez przerwy dłużej niż jedną-dwie minuty;
8) podczas wibrowania podjęzykowego co jakiś czas: 20 – 30 sekund cofaj łopatkę i obserwuj zachowanie języka;
9) po zaobserwowaniu samoistnego przedłużania drgań przez Pacjenta stosuj wibracje rzadsze lub wyłączaj wibrator;
10) nie pozwól na brak aktywności fonicznej dziecka podczas wywoływania wibracji lub zaleganie języka na szpatułce.
CE